You are here!!


Slik bidrar kondisjonstrening til en sunn livsstil

Det som er bra med kondisjonstrening, er at det finnes så mange variasjonsmuligheter. Den fysiske aktiviteten kan til og med være en lek. Bevegelsene er enkle, til og med koreograferte. Øvelsene er varierte, og intensiteten er tilpasset det ønskede resultatet. De fleste treningsdisiplinene kan ha et høyt tempo, som lar deg utvikle din kardiovaskulære kapasitet, redusere stress og forbrenne kalorier. Raske treningssekvenser kan forbedre din koordinasjonsevne, balanse, nøyaktighet og dessuten øke konsentrasjonen.

Samarbeid er viktig

Eksempel: CrossFit. I denne treningsformen vil du få støtte fra treningsgruppen din og viljestyrke til å presse deg selv enda lenger. Ingen speil, ingen hodetelefoner! Denne treningsformen handler ikke bare om å trene, men også om å hjelpe andre, bli stimulert og dele et intenst øyeblikk. CrossFit har et moderne uttrykk og utnytter mye forskjellig treningsutstyr. Dette betyr slutten for slitne gymsaler.

Hvordan velge den beste treningsmetoden

I disse nye treningsformene (sykling, Bodypump, Bodyjam, Sh'bam, Bodyattack, Bodybalance, CXWorx, RPM (spinning), kardioboksing, funksjonell trening etc.) støtter og motiverer deltakerne hverandre. Det viktigste er derimot å finne den treningsmetoden som passer deg best, om det er i et treningsstudio eller utendørs. Liker du å danse salsa? Da kan du prøve Zumba! Ønsker du strammere muskler? Da er kanskje Pilates noe for deg. Har du en svært hektisk hverdag? Det finnes treningsprogrammer online, som lar deg være hjemme samtidig som du føler at du tar del i et vennlig og oppmuntrende fellesskap. Når du trener sammen med andre, er det enklere å holde på motivasjonen. I mange aktiviteter, som CrossFit og Bodycombat, trener menn og kvinner samtidig. Gå sammen med partneren din!

KANSKJE DU OGSÅ LIKER