You are here!!


Hva er historien bak den grønne emballasjen til Activia?

Activia var et banebrytende produkt ved lanseringen i 1987, og den fargeglade grønne emballasjen sørget for at produktet skilte seg ut.

  

Activia® var et banebrytende produkt ved lanseringen i 1987, og den fargeglade grønne emballasjen sørget for at produktet skilte seg ut.

 

Vi valgte fargen grønn fordi den assosieres med liv. Slik skulle fargen representere de mange millioner levende bakterier som finnes i hvert beger, inkludert 4 milliarder av vår eksklusive Bifidus ActiRegularis®. Den gang kom yoghurt vanligvis i blå og hvit emballasje, så Activia® skilte seg umiddelbart ut med sin klare grønne farge. Dette understrekte produktets egenart.

 

Den særpregete grønne emballasjen til Activia® har vært viktig for vår suksess. I 2016 vil vi introdusere en ny visuell identitet, som vil forsterke vår merkevares intelligente og tydelige image.

KANSKJE DU OGSÅ LIKER