You are here!!


Få mest mulig ut av et nytt treningsprogram

Ny sesong, nye idretter! Nå som solen titter frem igjen, er det på tide å starte på en ny treningsrutine. Utnytt de lange dagene til å trene om kvelden. Husk å sjekke med fastlegen din på forhånd, slik at idretten du velger passer til din kropp, alder og kondisjonsnivå. Her er våre anbefalinger. Velg én, eller alle.

Slå et slag for kickboksing

Kickboksing og god musikk får virkelig opp pulsen. Fjern anspentheten fra jobb, og styrk kroppen samtidig. Kickboksing er spesielt effektivt med tanke på å trene armer og bein. Det er en perfekt treningsmetode hvis du vil komme i form før sommeren.

Lek med vannsport

Hvorfor ikke bruke våren til å teste ut vannsportferdighetene dine, slik at du ser ut som en proff til sommeren? Den seneste vannsporttrenden heter paddleboard. Det ser kanskje lett ut, men du må bruke musklene for å balansere på brettet. Brettseiling og vannski er også gode vannidretter og trener øvre beinmuskulatur og armer.

Kom deg ut på dansegulvet

Dansing er en glimrende og morsom treningsform, uansett om du foretrekker salsa, klassisk ballett eller jazzballett. Dans forbedrer fleksibiliteten og trener setemuskler og beinmuskulaturen. Det er dessuten en spesielt sosial aktivitet og populær blant venner.

Klatre til suksess

Prøv klatring for å få velformede armer, setemuskler og en generelt sterk muskulatur! Når du klatrer, får du både styrke- og kardiotrening. Klatring er dessuten tilgjengelig for både den erfarne og uerfarne. Samme om du klatrer utendørs eller innendørs, vil du kjenne pulsen øke når du ser toppen i sikte.

Prøv spinning

Selv om du aldri har hørt om spinning, så har du sikkert sett spinningtimer på treningsstudioet. Høres stillestående sykler, høy musikk og en instruktør som roper «tråkk fortere» kjent ut? Spinning forbrenner masse kalorier på kort tid, noe som gjør det til en perfekt treningsaktivitet etter jobb.

Sirkeltrening

Trener du til en konkurranse? Sirkeltrening er en kombinasjon av ulike kardioøvelser og er ideell for å heve kondisjonsnivået. Det trener dessuten nesten alle musklene i kroppen. Hver del av sirkeltreningen tidsbestemmes, fra bruk av hoppetau til armhevinger. Det gir deg en best mulig treningsøkt.

Tennis og squash

Få med deg en venn (eller tre), og kom deg ut på tennisbanen. Tennis kan redusere stress og er en morsom treningsform. Hvis været er uforutsigbart, kan du prøve squash i stedet. Fordelen med squash er at du også kan trene alene hvis du foretrekker det, eller du kan øve på egen hånd før du viser frem ferdighetene dine.

Dette er det perfekte tidspunktet for å prøve noen nye treningsformer! Har du noen forslag til nye idretter du vil teste ut i vår?

KANSKJE DU OGSÅ LIKER