You are here!!


Øvelse på ett minutt for å styrke magemusklene – og oppnå indre ro

Et travelt liv er krevende. Derfor er det viktig å oppnå indre ro for å møte dagens utfordringer. En god fitnessrutine kan være avgjørende for nettopp dette, men tar dessverre lang tid. Denne treningsøkten på 1 minutt vil hjelpe deg med å styrke magemusklene og oppnå sinnsro, slik at du kan starte dagen med enda mer besluttsomhet.

Dagliglivets utfordringer og krav gjør det viktig å være i balanse, både fysisk og psykisk. Treningsrutiner på f.eks. et treningsstudio er ideelle for å få styrke og oppnå dine mål, men noen ganger strekker ikke tiden til. En kjapp og effektiv treningsøkt kan være løsningen. Denne øvelsen på 1 minutt utfordrer alle de store muskelgruppene og hjelper deg med å oppnå strammere magemuskler. «Planken» er et fast innslag innen pilates og yoga, og er et svært godt alternativ til en skikkelig treningsøkt når du har liten tid. Hvis du kun har ett minutt til overs, så er denne øvelsen verdt å prøve.

Perfeksjoner planken

Gå ned på hender og knær. Sett føttene nær hverandre, og bøy deg ned slik at du hviler på albuene dine. De skal plasseres rett nedenfor skuldrene. Mens underarmene ligger på gulvet, kan du enten legge håndflatene flatt eller samle hendene dine på gulvet under hodet. Hold hodet og ryggraden rett, og løft forsiktig magen ved kjernemuskulaturen. Hold denne posisjonen i ett minutt. Denne treningsøkten, som trener hele kroppen, garanterer å øke din styrke, holdning og balanse.

«Har du kun ett minutt til overs? Bruk det til å oppnå sterke magemuskler og indre ro.»

KANSKJE DU OGSÅ LIKER